עתיד הייצור הוא דיגיטלי

הטכנולוגיות של המהפכה התעשייתית הרביעית (Industry 4.0) או התעשייה החכמה מבוססות על שירותי פיתוח מתקדמים…

שתף באמצעות:

הטכנולוגיות של המהפכה התעשייתית הרביעית (Industry 4.0) או התעשייה החכמה מבוססות על שירותי פיתוח מתקדמים...

הטכנולוגיות של המהפכה התעשייתית הרביעית (Industry 4.0) או התעשייה החכמה מבוססות על שירותי פיתוח מתקדמים, הנדסה, חומרה והקמת מוצרים, מחשוב ענן, חדשנות ויצירתיות, והאינטרנט של הדברים (IoT), טכנולוגיות שמאפשרות ייצור חכם ומאיצות את החדשנות.

שחר הייצור המכני התרחש במהלך המהפכה התעשייתית הראשונה בערך בסוף המאה ה-18, כשתהליכים מכניים הופעלו על ידי מים וקיטור. מאתיים שנים לאחר מכן, החשמל אפשר את פסי הייצור ההמוני של המהפכה התעשייתית השנייה ואת חלוקת העבודה. 

התקדמות מהירה הובילה למהפכה התעשייתית השלישית בסביבות 1970, כאשר מחשבים וטכנולוגיית מידע הפכו כמה תהליכים תעשייתיים לאוטומטיים והובילו לתקשורת מתוחכמת יותר. 

מאז נטבע המונח תעשייה רביעית בשנת 2011, והטכנולוגיות הקשורות לתעשייה זו התפתחו לאפשרויות צורות ייצור עשירות בנתונים, מקושרות זו בזו, ואוטומטיות ביותר, שנקראות שיטות ייצור חכמות.

 

מהי תעשייה חכמה?

לדברי כפיר גרשון, מנכ"ל ומייסד חברת סיסטק, ייצור חכם מתייחס לדיגיטציה נרחבת של כל שיטות הייצור, מרצפת המפעל ועד לכל ההיבטים העסקיים. 

תהליכים אלו כוללים שירותי תוכנה, הנדסה, חומרה, ליווי ותמיכה בפרויקטים לאורך זמן, מכירות, ומגוון שירותים אחרים שמיועדים לשיפור תהליכי הייצור במפעלים, חברות הייטק, תחום הבנייה, הבריאות וארגונים גדולים שזקוקים לפתרונות ייצור מתקדמים.

תעשייה חכמה מאופיינת בהפעלת מערכות במערכות סייבר-פיזיות מחוברות זו לזו כמו מכונות ורובוטים ומכונות חכמים שיכולים לאבחן בעצמם ולהתריע על כשלים אפשריים. ה-IoT המתרבה מציג מכונות ומכשירים חזקים יותר עם חיישנים חכמים המעלים זרמים רציפים של נתוני שימוש לענן לצורך ניתוח.

 

יתרונות במונחים של ייעול תעשייתי, קדמה טכנולוגית וחדשנות עסקית

מערכי הנתונים הגדולים הללו מבוססים על טכנולוגיות מתקדמות ולמידת מכונה שהופכת מדויקת וחזויה יותר ככל שהיא סופגת יותר נתונים. אוטומציה וקישוריות נתונים יוצרים שרשראות אספקה זריזות יותר, ורובוטים ניידים וקובוטים (רובוטים שיתופיים) מקופלים גם הם לתוך התהליך הזה, מה שהופך את המשלוח והלוגיסטיקה לאוטומטיים יותר.

ייצור חכם עוזר ליצרנים להתייעל, להקדים את העקומה התחרותית ולחקור מודלים ושיטות עסקיות חדשות. עם אימוץ שיטות התעשייה החכמה, בעלי עסקים מייעלים תהליכים, מגדילים את הפרודוקטיביות, שומרים על התחרות ומתכוננים לעתיד – כולל לאירועים חסרי תקדים, כגון מגיפה.

 

כיצד להתחיל את מסע הייצור החכם

עבור עסקים המעוניינים בייצור חכם אך מאוימים מחסמים פיננסיים או טכניים, החדשות הטובות הן שהם לא צריכים לבצע את הטרנספורמציה בצעד אחד גדול. האמת היא שנקיטה בצעדים קטנים, היא גישה שמובילה ברוב המקרים להצלחות משמעותיות.

חברות מצליחות מתחילות עם השקת מספר פרויקטים קטנים בהשקעות ראשוניות נמוכות. על ידי קשירת הפרויקטים הללו למדדים עסקיים ניתנים למדידה, הם יכולים להשתמש בכל ההצלחות המוקדמות כתמריץ לחפש השקעות מצטברות נוספות.

ההמלצה ליצרנים שמתחילים במסע ייצור חכם היא להתחיל בהפיכת הנתונים האנלוגיים שלהם לדיגיטליים: הסרת תהליכים אנלוגיים ידניים, ומציאת מערכת שמאגדת את מכלול המידע במסד נתונים דיגיטלי אחד. 

אלו הנתונים הבסיסיים שעליהם ניתן לבנות לולאות משוב על ידי הזנת מידע נוסף מתהליכי רצפת המפעל. קלט נוסף זה יכול להגיע מנתוני חיישנים, אבל התהליך ניתן לביצוע גם על ידי עובדים שמזינים נתונים בנקודות שונות בתהליך.

 

בשורה התחתונה, התעשייה החכמה כבר כאן

וזה רק עניין של זמן עד שכל היצרנים יצטרכו לאמץ טכנולוגיות ייצור חכם, מכיוון שבקרוב לא תהיה ברירה לבעלי מפעלים, חברות הייטק ותעשיינים, במיוחד מתחומי ההנדסה והבריאות, אלא לאמץ את השילוב של הטכנולוגיות החדשניות של העולם הפיזי והדיגיטלי.

מאמרים קשורים

remix
למה צוות הפיתוח בסיסטק אוהב את Remix.run?
למה צוות הפיתוח בסיסטק אוהב את Remix.run?
המשך קריאה »
a computer screen with a logo on it
man drawing on dry-erase board

בואו נדבר

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה

נציג מחברת systec יצור עמכם קשר בהקדם האפשרי